Vyšetření podoskopem

Podologie (podiatrie)

Podiatrie se zabývá studiem nohy a komplexní péčí o kosti, svaly, klouby, kůži i nehty zdravých i nemocných nohou. Podologie se zaměřuje již přímo na chodidla, jejich statické i dynamické vyšetření a léčbu pomocí ortopedických vložek a zdravotní obuvi.Zabývá se také prevencí a léčbou bolestivých stavů a funkčních poruch chodidel ve vztahu k pohybovému aparátu jako celku.

Podologické poradenství má za úkol řešit obtíže a bolesti chodidel a nohou. Vyšetření nohou je nezbytným předpokladem pro přesné zhodnocení nejen pohybových obtíží souvisejících s chůzí, ale také při bolestech v zádech (bederní, ovšem i krční páteř).

Digitální podoskop

Podoskop je moderní diagnostický přístroj pro diagnostiku ortopedických vad nohou. Díky vysoké svítivosti umožňuje podrobně hodnotit různě zatížené partie chodidla. Na vysoce odolné akrylátové desce, která optimálně vede polarizované světlo, lze odhalit vady drobných kloubů nohy, postavení, tlak a rotaci patních kostí i jednotlivých částí chodidla vůči sobě i odhalení vad v osách hlezenních kloubů.

Na základě tlakového snímku lze posoudit stav statiky a dynamiky nohou. Když se chodidla dotknou speciálně osvětleného akrylátového povrchu přístroje, vzniká na jeho spodní straně charakteristicky vzorovaný snímek.

Pomocí tohoto špičkového systému lze nejen jednoznačně určit vady a deformace nohou, ale také lépe a přesněji stanovit příčinu těchto potíží. Na základě vyhotoveného snímku lze změřit a stanovit přesnou klasifikaci vady, změřit rozdíly mezi pravou a levou nohou a stupně plochonoží. Výsledkem při této diagnostice je jasnost zhotoveného snímku.

O metodě

Počítačové vyšetření chodidel je vhodné pro dospělé každého věku i pro děti. Optická podografie-optické počítačové vyšetření chodidel pomocí přístroje (PODOSKOPU) za účelem získání pravdivého obrazu o stavu chodidel. Optická podografie byla vypracována na měření rozptylu tlaků působících na plosky chodidel. Pomocí této metody, se získává digitální obraz, který zaznamenává otisky nohou. Rozdílné tlaky se zobrazují v podobě barevného snímku.

Ideální navázání na individuální vložky na míru

FORMTHOTICS